Samenwerken voor een betere toekomst
De wereld verandert razendsnel. We moeten met elkaar samenwerken om te waarborgen dat we grondstoffen beter gebruiken, zodat de mens een groene toekomst tegemoet gaat.
Wij geloven dat we doormiddel van samenwerkingen complexe problemen en milieudreigingen kunnen oplossen en zo veranderingen op wereldwijde schaal kunnen aansturen. Bij Iglo werken we samen met onze andere merken, Birds Eye en Findus, om Nomad Foods te vormen – Europa’s grootste leverancier van diepvriesproducten. Doordat we zo'n grote organisatie zijn, kunnen we ook een groot verschil maken!
We hebben een wereldwijde duurzaamheidsstrategie opgesteld waar zowel de mens als de planeet gebaat bij zijn.
Het samenspel tussen een heerlijke smaak én duurzaam inkopen vormt de rode draad bij alles wat we doen. Van onze beroemde vissticks tot aan onze vriesverse spinazie, elke dag weer genieten talloze mensen van ons brede assortiment aan verantwoorde producten.
Diepgevroren voeding vormt een uitstekende keuze voor wie duurzaam wil leven. Diepvriesproducten zijn veelzijdig, zijn altijd op voorraad en bederven niet. Daarnaast zijn dit soort producten net zo voedzaam als hun verse tegenhangers, terwijl ze met minder verspilling gepaard gaan.
We boeken veel vooruitgang bij onze missie om producten te maken die aansluiten bij een gezond en duurzaam eetpatroon. We kopen onze vis en zeevruchten al ruim twintig jaar in bij leveranciers die duurzaam te werk gaan. Daarnaast telen we het grootste gedeelte van onze groenten volgens de principes van duurzame landbouw.
We blijven onze duurzaamheidsdoelen verder ontwikkelen door rekening te houden met de rol die we wereldwijd spelen en de impact die we als organisatie hebben. We stellen duurzaamheid op de volgende manieren centraal in de manier waarop we te werk gaan:
Beter inkopen:
- We kopen onze producten zorgvuldig in, met respect voor mens en milieu. We richten ons op duurzaam en verantwoord gevangen vis en zeevruchten. Daarnaast passen we steeds vaker lokale, duurzame landbouwprincipes op wereldwijde schaal toe.
Betere voeding:
- We willen gezinnen inspireren om een evenwichtig voedingspatroon en een gezonde levensstijl aan te houden. Dankzij ons assortiment aan vis, groenten en maaltijden beschikken we over precies de juiste producten om dat voor elkaar te krijgen. We analyseren al onze recepten aan de hand van onze unieke tool, de "Nutrient Profiling Tool". Daarmee is het grootste gedeelte van ons assortiment als 'gezonde keuze' gekenmerkt.
Betere bedrijfsvoering:
- We proberen milieuvriendelijker te werken door verspilling tot een minimum te beperken en zuinig om te springen met water en elektriciteit.
- Omdat duurzaamheid heel belangrijk is voor onze medewerkers, werken we samen naar een groene toekomst toe.
- We streven naar teams waarin gelijkwaardigheid en diversiteit centraal staan.
Als groot levensmiddelenbedrijf is het een van onze belangrijkste prioriteiten om al onze producten te laten voldoen aan strenge normen op het gebied van kwaliteit en voedselveiligheid. Onze klanten verdienen immers niets minder dan het beste van het beste. Klik hier voor meer informatie over onze werkwijze.
Externe erkenning
We zijn wereldwijd de organisatie met de meeste producten met een MSC-keurmerk. Vorig jaar hebben we de mijlpaal bereikt van een twintigjarige samenwerking met het MSC. We willen die samenwerking voortzetten, zodat we consumenten kunnen voorlichten over het belang van duurzaam ingekochte vis. Daarom laten we voor nog meer bewustwording het MSC-keurmerk in onze vis reclames op tv zien. Op het moment is 100% van onze vis portfolio afkomstig uit duurzame bronnen. Dit percentage is bepaalt op basis van inspecties door het MSC en het ASC.